I gotta Wacom...any advice? (+drawing requests)

YO WASSUP :apple:

that's gonna b my heading to all new topics of mine. (・ω・`)

ANYWAY
So I gotta Wacom for Christmas. For those who don't know wut in the universe I am talking about a Wacom is basically a tablet you connect to the computer, and u download a software in which tu can draw. So basically drawing on a computer without a mouse. I'll post a pic l8r.

So....for anyone who had a Wacom or something similar, are there any good-to-know tricks? Pls tell meh.
ALSO I'm using this to open requests again. IDK why, but I CANNOT draw with a stylist. The last drawing I did on HS, u can see it is worse than the previous sketch. And I did it with a stylist.
So requests are open, and trust me, my style is MUCH better than wut I do on HS.
Here are the request forms;

Request Form

Art Styles

Anime or Chibi?
Color? yey or nay
Sketch form? yey or nay
Full body shown or just head and shoulders?
Username Included? yey or nay

You!

Gender
Race European American, African-American, Australian, etc
Skin Tone, image pls
Expression on Face
Hair Length
Hair Color
Eye color
Shirt Style
Shirt Color
Pose

If full body shown, fill out;
Pants
Pant style
Shoes
Pose

remember-there will b an apple at then bottom of the screen. That's just my signature, so if u don't want that, please let me know
9 Likes

ayy I got a wacom to
Anyways
Turn on pressure sensitivity, if your art program supports that

2 Likes

Pics;
(If they ever upload ( ̄^ ̄)ゞ)


7 Likes

Thx, just did dat :3

2 Likes

It's so pretty ;;
Mine is just black ;;

3 Likes

Woh

Is that face your art? Ish amazhag!

2 Likes

Anime or Chibi? Chibi
Color? yey or nay yey
Sketch form? yey or nay nay
Full body shown or just head and shoulders? head & shoulders
Username Included? yey or nay yey

You!

Gender girl
Race European American, African-American, Australian, etc white??
Skin Tone, image pls look in next post
Expression on Face grinning
Hair Length little bit past shoulders
Hair Color dirty blonde??
Eye color blue
Shirt Style t-shirt
Shirt Color teal
Pose arms crossed

2 Likes

Oh cool I got a Wacom

Have you got the drawing app with it or whatever

Because it's impossible to set up for myself

3 Likes

Here's an HSB for skin tone
20,49,98 @LotsaApples

2 Likes

Ye. Drawing OCs for @we2fds drawing topic

2 Likes

I was considering black, but den I was liek: na

2 Likes

it kinda just came with instructions....liek enter date u got it, pass on box, etc.Do u want da instructions??

1 Like

I already followed the instructions but it's still like impossible for me lol

But yes please

1 Like

Do u stills have the box?? Dats wut has liek the code and passwords.

1 Like

Unless u have the box, to can't do it

1 Like

I have the box still and I've already registered the product with the info I just need to know how to open up the drawing thingy

1 Like

...it's hard to explain. I'll sent tu a video.

1 Like

IT DOESNT WORK WITH VIDEO WHY I CRI

can I send it to u some other way?

1 Like

Like how? Is the video on YouTube or somewhere else?

1 Like

I made it mehself......

1 Like