Badges in Hopscotch?

There is a top planter badge already, but I would also like to see more as well!

7 Likes

He pointed that out

7 Likes

Thanks, I thought I saw that but couldn’t find it. Anyways, something more along the lines of encouraging code as opposed to just the plants system would be nice.

7 Likes

I think that this is a great suggestion and would definitely love to see more badges in Hopsotch!

10 Likes

Thanks guys! :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 Likes

Great suggestions I feel like this could be useful and actually is pretty cool

2 Likes

Please SBYP, I’m pretty sure there are other topics for this (I’ll try to find one) but cool idea nonetheless! I really hope they add them soon

2 Likes

I found one:

1 Like

thanks
I forgot lol

1 Like

Oh.
Okay then

1 Like

But, Mine has more ideas and kinda different

1 Like

True, but the main idea of your topic was for badges to be in Hopscotch. That’s why they said SBYP.

3 Likes

I love this idea! Maybe there could be a ‘badges’ button that you could click on to see all of the badges. This way it’d be less cluttered.
Also, remember to SBYP next time :))

@Serenity (love your pfp, by the way), could you please merge this topic with this topic?

3 Likes

thanks for the poke - and glad to see some more activity on the topic of badges :sunny:
:seedling: currently I think we just have the one in the app, for giving lots of plants.

4 Likes

Yep, Top Planter.

2 Likes

Yeah, top planter! I feel like people try flexing with it.

1 Like

it’s kinda easy to get so why people do that idk.

I think I’d executed correctly it could be a nice addition to hopscotch!

It might also be a good way to integrate the SDP with hopscotch. For instance one in the SDP could add a badge in their game such as “100 defeated enemy’s” and you could see that on the users profile!

2 Likes

THAT WOULD BE COOL IF PEOPLE COULD ADD BADGES TO THEIR GAME

@FRENCH_WAVE123 = big brain

1 Like